אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות

איתור נזילת מים ורטיבות על ידי צוות מוסמך ומקצועי

איתור נזילות מים ואיתור רטיבות בקירות הפכו בשנים האחרונות לתחום מתוחכם אשר משתמש במיטב הטכנולוגיות לאיתור נזילות מים ובניהן מצלמות תרמיות לאיתור נזילות, איתור באמצעות ניטור גז, מערכות צילום בעלי סיב אופטי ורובוטים מתקדמים לצילום קווי ביוב ותשתיות תת קרקעיות. אין ספק שטיפול בכשלים במערכות המים בבית, הם האתגר הגדול ביותר מבין כלל המערכות השונות שמרכיבות את הבית שלנו. תהליך איתור נזילה מתחיל בתחקור האירועים, הסימנים, ניתוח הסביבה ורק אז ביצוע צילום או בדיקה טכנולוגית אחרת של קו המים/ביוב. אנו מקפידים לתעד כל אחד מתהליכי הבדיקה שלנו במטרה להשיג אבחון מדויק, מהימן ושקוף ככל הניתן. 

איתור נזילות מים ורטיבויות מדמה בדיקה רפואית באמצעות מצלמות כאשר המטרה זהה: מינימום צורך בפתיחה מלאה ומניעת הצורך ב"החלמה" ארוכה, קשה ויקרה. למעשה, השימוש במערכות איתור נזילות מתקדמות, מאפשרות להשיג איתור מדויק של הנזילה או מקור הרטיבות ולהגדיר את הפתרון הטוב והמתאים ביותר לממצאים, ובכך להימנע ככל הניתן מהגדלת הנזק הסביבתי שגם ככה הוא מורכב ומשמעותי. איתור נזילות מים ורטיבויות בקירות באמצעים טכנולוגיים, שייך למכלול תפיסת השירות לטיפול בטכנולוגיות אל-הרס, כלומר, ניתוח ויישום תיקון נקודתי מבלי לפתוח את הקירות או הרצפה שלא לצורך.

איתור ותיקון נזילות מים ובעיות איטום במבנה הבית הוא בעל חשיבות מכרעת לתחזוקה ואריכות ימים של המבנה. נזילות מים יכולות להתרחש ממגוון מקורות, כולל צנרת פגומה, מכשירי חשמל פגומים ואיטום לא מספק סביב חלונות ודלתות. אם לא נותנים מענה, נזילות מים עלולות לגרום לנזק משמעותי למבנה הבית, וכן לתרום לצמיחת עובש וטחב. איתור וטיפול בבעיות אלו בצורה מהירה ומקצועית חיוני למניעת החמרה של המצב. בנוסף להפחתת הסיכון לנזק מבני וצמיחת עובש, איתור ותיקון של נזילות מים בזמן, יכולים גם לעזור לבעלי בתים לחסוך כסף בחשבון המים שלהם ולמנוע את הצורך בתיקונים יקרים יותר בהמשך הדרך. חברות כמו Infratek מתמחות בפתרונות איתור ואיטום נזילות מים ויכולות לסייע לבעלי בתים לזהות ולטפל בבעיות אלו ביעילות מרבית.

המומחים של אינפרטק: איתור נזילות מים, תיקון ושיקום נזלים ללא הרס באמצעות הטכנולוגיות המובילות בעולם

איתור נזילות מים

יש לכם חשש לנזילה? רטיבות? עובש?

איתור וזיהוי סימני רטיבות בבית היא משימה חשובה שאין להתעלם ממנה. רטיבות עלולה להוביל לשורה של בעיות, כולל צמיחת עובש, ריקבון ונזקים מבניים. על מנת לאתר ולזהות נכון סימני רטיבות בבית, חשוב להבין את הסימנים הנפוצים לבעיית רטיבות.

אחד הסימנים הנפוצים ביותר לבעיית רטיבות הוא נוכחות של עובש או טחב גלוי. לעתים קרובות ניתן למצוא את סימני העובש באזורים בעלי לחות גבוהה, כגון חדרי אמבטיה ומטבחים. בנוסף, בחלק מהמקרים ניתן לזהות סימנים של שינוי צבע או הכתמה על קירות או תקרות שגם הם יכולים להיות אינדיקציה לבעיית רטיבות ונזילות.

אינדיקטור נפוץ נוסף לבעיית רטיבות הוא נוכחותם של ריחות מעופשים ולא נעימים. הדבר נגרם לרוב כתוצאה מצמיחת עובש או טחב וניתן למצוא ריחות מעין אלו באזורים עם לחות גבוהה או באזורים שאינם מאווררים כראוי.

בנוסף לעובש או טחב גלוי, שינוי צבע או כתמים וריחות מעופשים, ישנם סימנים נוספים של לחות שיכולים להיות קשים יותר לזיהוי לעין לא מיומנת. סימנים אלה יכולים לכלול קילוף או בעבוע של הצבע שעל הקיר, עיוות או שינוי צבע של מרצפות, ונוכחות של עיבוי על מסגרות החלונות או על הקירות בבית.

כאשר מדובר בטיפול בסימני רטיבות ונזילות, חשוב לטפל בהקדם במקור הבעיה. הטיפול עשוי להיות כרוך בתיקון הנזילות, טיפול באזורים בעלי אוורור לקוי או ביצוע תיקונים נחוצים אחרים.

אם אתם חושדים שעלולה להיות בעיית רטיבות בביתכם, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום איתור הנזילות. למומחים של החברה יש את כל הכלים הניסיון והמומחיות, כדי לאתר ולזהות בצורה נכונה את המקור שגורם להופעת סימני הרטיבות, ואף לבצע את התיקונים הנדרשים כדי למנוע נזקים נוספים.

איתור נזילות מים ללא הרס היא טכניקה חשובה, המשמשת אנשי מקצוע לאיתור וזיהוי של נזילות מבלי לגרום נזק לרכוש ולמערכות המים שנבדקות. טכניקות אלו כוללות שימוש בציוד מיוחד כגון: מדי לחות, מצלמות אינפרא אדום, מצלמות צנרת סיב אופטי, חיישני גז ואקוסטיקה ועוד.

מד לחות למשל, הוא כלי המשמש למדידת תכולת הלחות של חומרי הבניין. כלי שיכול להיות שימושי לזיהוי אזורים עם תכולת לחות גבוהה, מה שיכול להצביע על נוכחות של נזילה שמעבירה מים אל תוך חומרי הבניין. מדי לחות יכולים לשמש למדידת תכולת הלחות של קירות ותקרות, והמומחים נעזרים בהם במקרה הצורך במהלך הבדיקות.

ידוע לכולנו הפתגם "אם יש ספק אין ספק", וגם כאן הוא תקף ובגדול. ברגע שהתעורר אצלכם חשד לנזילה מסיבה כלשהי, חשבון מים עם מחיר לא שגרתי עליו או סימנים של תחילתה של רטיבות, מומלץ לפנות ולהתייעץ בנושא. במהלך הייעוץ תוכלו לשמוע את האפשרויות שעומדות לפניכם, וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת ומודעת על צעדי ההמשך שלכם לאיתור ופתרון הבעיה. 

בסופו של דבר, תמיד כדאי לשמוע את קול ה'לחישות' של הבית שלנו עוד לפני שהוא עובר לשלב של ה'צעקות', כלומר, תחילת ההופעה של סימני הרטיבות מצריך מאתנו תשומת לב מרבית וטיפול מידי. וזאת, כדי שלא נצטרך להגיע למצב שבו סימני הרטיבות התפשטו לאזורים רבים בבית, או ש'עברו דירה' אל השכנים שגם אצלם מופיעים סימני הרטיבות. תנו את היחס ושימת הלב המתאימה לבעיה, לפני שהיא גדלה לממדים שיאריכו את עגמת הנפש שלכם, ויגדילו את הנזק הכספי שייגרם לכיס ולחשבון הבנק שלכם.

איתור מקור הנזילה יכול להיות משימה מאתגרת, שכן ברוב המקרים מקור המים אינו נראה לעין מיד. שירותי איתור נזילות מקצועיים יכולים לסייע לבעלי בתים לאתר את מיקום הנזילה, ולזהות את דרך הפעולה הטובה ביותר לתיקון הבעיה. תיקון נזילה יכול לכלול מגוון פתרונות, החל מתיקונים פשוטים ועד לעבודות נרחבות יותר כמו החלפת צנרת פגומה או איטום סדקים ביסוד הבית. 

חשוב לנקוט בגישה יזומה לטיפול ברטיבות בבית, שכן הזנחת הנושא עלולה להוביל לתיקונים נרחבים ויקרים יותר בהמשך הדרך. אם אתם חוששים מנזילות, רטיבות או עובש בביתכם, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע כמו אינפרטק המתמחים בזיהוי וטיפול בבעיות רטיבות.

איתור נזילות מים

מה זה אומר לאתר נזילת מים בבית?

איתור נזילות מים הוא שילוב של בדיקות ואיסוף נתונים, שהפענוח שלהם על ידי המומחים מניח את הבעיה על השולחן ומציג את המקור לנזילת המים והרטיבות. כמו כן, לאחר האיתור של הנזילה מציעים המומחים את הפתרונות האפשריים לתיקון הכשל, וזאת תוך שימת דגש על פתרונות ללא הרס וחפירות שגם ישתלמו כלכלית ללקוח. אז מה זה אומר לאתר נזילות מים בבית שלכם? הצד שלכם בסיפור מסתכם בהזמנת הבדיקה ומסירת כל הפרטים ההכרחיים למומחה שמגיע אליכם לבצע את הבדיקה. מכיוון שאת הבית שלכם אתם מכירים טוב יותר מכולם, ואת הבדיקה הזמנתם אחרי ששמתם לב לתופעות חריגות כמו סימני רטיבות, כל פרט שתוכלו לספק למומחה חשוב. גם אתם לוקחים חלק באיתור הנזילה, על ידי שיקוף של מצב הנכס לפני ובמהלך זיהוי סימני הרטיבות והעובש בבית.

נזילות מים עלולות לגרום לנזק משמעותי למבנה הבית, ואף עלולות להוות סיכונים בריאותיים לדייריו.  לכן, חיוני לאתר ולתקן נזילות מים בהקדם האפשרי. על מנת שנוכל להבין טוב יותר את נושא איתור הנזילות בבית, נעבור על הגורמים הנפוצים לנזילות מים ולרטיבות בבית, כיצד לזהות את הסימנים של נזילות מים, ומהם הצעדים שבעלי בתים יכולים לנקוט כדי למנוע היווצרות של סימני רטיבות ונזילות מים בבית.

בין הגורמים העיקריים לנזילות מים בבית ניתן למצוא: צנרת ניקוז או ביוב פגומה, צנרת אספקת מים פגומה, איטום לקוי סביב חלונות ופתחים, איטום לקוי בחדרי אמבטיה, בידוד תרמי לקוי בקירות הבית ועוד.

רוב הגורמים השכיחים לנזילות מים הם גורמים סמויים שלא ניתנים לזיהוי לעין לא מזוינת, מה שאומר שבתור דיירי הבית אנחנו צריכים להסתמך על הסימנים המשניים שמופיעים על הקירות או התקרה של הבית. למשל, אם מתעורר אצלכם חשד לכך שקיימת נזילת מים בצנרת אספקת המים שלכם, בעקבות חשבון מים גבוה שקיבלתם. חשבון המים הגבוה הוא כבר סימן בפני עצמו שמתריע על קיומה של הנזילה, וזאת מתוך נקודת הנחה שביררתם את הנושא עם תאגיד המים והובהר לכם שלא נפלה טעות בחשבון. עכשיו, בנוסף לחשבון המים אמורים להופיע סימנים של רטיבות מעל הפנלים או על הקירות של הבית, שהרי המים שיוצאים מהצנרת מחלחלים לרצפה ולקירות של הבית שלכם.

אממה, יכול להיות גם ש'עליתם' על הבעיה עוד לפני שהיא צמחה והספיקה לתת את אותותיה, מה שאומר שתוכלו לתקן את הנזילה עוד לפני שנגרם נזק ממשי לרכוש ולציוד בבית. במקרים מעין זה שהזכרנו, הצעד הטוב ביותר בשבילכם הוא להתייעץ אתנו, ובמידת הצורך להזמין בדיקה מתאימה שתיתן מענה מלא לאיתור ופתרון הבעיה.

סימנים נוספים שמצביעים על הופעת של חדירת מים, היא תופעת סימני רטיבות סביב מסגרות של החלונות בבית. סימנים אלו מצביעים בדרך כלל על בעיות איטום שונות, שעלולות להתפשט לאזורים נוספים ולהחליש את המערכות המעורבות. מומלץ בכל מקרה שלא לבצע תיקוני קוסמטיקה כגון שפכטל וצבע לפני שמאתרים ומתקנים את הכשל.

כדי למנוע נזילות מים ורטיבות, בעלי בתים יכולים לנקוט בכמה צעדים פשוטים. תחזוקה ובדיקה שוטפת של צנרת ומכשירי חשמל יכולים לסייע באיתור בעיות לפני שהן הופכות לבעיות גדולות. איטום רווחים סביב חלונות ודלתות יכול גם לסייע במניעת נזילות מים. בנוסף, איטום בסיס הבית והתקנת משאבת בור יכולים להפחית את הסיכון להצפה בזמן גשמים כבדים.

אם יש חשד לנזילת מים, על בעלי בתים לפנות לשירותיה של חברת איתור נזילות מקצועית. חברות אלו משתמשות בציוד מיוחד כדי לאתר את מקור הנזילה במהירות ובדייקנות. שירותי איתור ותיקון נזילות מהירים ומקצועיים יכולים למנוע נזקים משמעותיים לבית ולהבטיח את שלומם ורווחתם של דייריו.

איתור-גילוי-נזילות-מים

מומחים לאיתור נזילות מים, רטיבות וכשלים בצנרת

צוותים מומחים בפריסה ארצית

איתור-נזילות-מים
נגן וידאו אודות איתור-נזילות-מים

איתור נזילות במצלמה טרמית

מערכות הבית וקווי הצנרת המוליכים מים, עוברים בין קירות הבית. אנחנו לא רואים את הצנרת במבט חיצוני אך באמצעות איתור נזילות במצלמה טרמית אנחנו יכולים לזהות את מפת קווי הצנרת. איתור נזילות במצלמה טרמית בנוי ככה שהמצלמה מזהה באמצעות חיישן ייעודי את מפת הטמפרטורה אשר בתמונה או באזור המצולם. לכן כאשר אנו עוסקים באיתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית אנו למעשה עסוקים באיתור תנועות מים (לרוב קרים) מחוץ לקווי הצנרת.

לצורך הדוגמא, נניח שיש לנו נזילת מים בתוך הקיר במקלחת. כלפי חוץ אנחנו לא תמיד נראה סימנים, אבל באמצעות המצלמה הטרמית, נוכל לראות את מצב הנזילה שלנו בתוך הקיר. אין ספק שזה יתרון ענק אשר מספק לנו תמונה מלאה של המצב מבלי שנאלצנו לפתוח קירות וכדומה. ממש כמו צילום רנטגן או הדמיה רפואית אחרת.

למה זה חשוב? מכיוון שגם אם אתם לא רואים את הנזילה בעיניים, עדיין היא יכולה להשפיע על כל הבית שלכם וגם של השכנים. ברגע שקיימת נזילה שבאופן קבוע מזרימה מים אל תוך הקירות ומתחת לרצפה, המים בסופו של דבר מציפים את חדר הרחצה ועולים ומתפשטים לעוד אזורים בבית. 

בשלבים מאוחרים יותר של הנזילה תוכלו לראות את זה על ידי הופעה של סימני רטיבות מעל הפנלים בכניסה לחדר הרחצה, ולאחר מכן מעל הפנלים בשאר אזורי הבית. מה שאומר שאתם עלולים להיגרר למצב שבו כל הרצפה של הבית מלאה במים שתצטרכו לנזק ולייבש כדי שלא יתפתחו בבית עובש וטחב שמזיקים לבריאות ולנכס שברשותכם. 

איתור נזילות במצלמה טרמית

מצלמות אינפרא אדום הן כלי חשוב נוסף המשמש לאיתור נזילות מים לא הרסני. מצלמות אלו יכולות לזהות הבדלי טמפרטורה, מה שיכול להעיד על נוכחות של דליפה. מצלמות אינפרא אדום יכולות לשמש לזיהוי נזילות בקירות, תקרות ורצפות, כמו גם נזילות בצנרת ובאזורים נסתרים אחרים.

טכנולוגיה זו מבוססת על תרמוגרפיה אינפרא אדום שיכולה לזהות שינויים בטמפרטורה על פני השטח. זה מאפשר לזהות נזילות מים אפשריות וגם איתור מיקום הנזילה ברמת דיוק גבוהה. מצלמות תרמיות יכולות לזהות אפילו שינויים קטנים בטמפרטורה במשטח, מה שיכול להעיד על נזילה עוד לפני שהיא גורמת לנזק גלוי.

חשוב לציין שבעוד טכניקות איתור נזילות ללא הרס שימושיות לזיהוי נזילות, ייתכן שהן לא יצליחו לאתר את המיקום המדויק של הנזילה. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך לבצע בדיקות נוספות, כמו חיתוך בקירות או רצפות, כדי לאתר את הנזילה.

חשוב להיות ערניים בזיהוי סימני רטיבות בבית, שכן היא עלולה להוביל לשלל בעיות. אינדיקטורים נפוצים כוללים עובש או טחב גלוי, שינוי צבע או הכתמה, ריחות מעופשים, קילוף או בעבוע של צבע, עיוות או שינוי צבע של ריצוף, ונוכחות של עיבוי על חלונות או קירות. אם אתם חושדים כי עלולה להיות בעיית רטיבות בביתכם, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה באיתור נזילות כדי לטפל בבעיה ולמנוע נזקים נוספים.

איתור נזילות וטיפול בתקלות אינסטלציה

היכולת למצוא את מקור נזילת המים, והמקור לרטיבות

תקלות אינסטלציה מתרחשות מתחת לפני הקרקע, ועלולות להחמיר זמן רב לפני שמגיעות לטיפול של בעלי מקצוע. כמו בכל נזילה במערכות המים השונות של הבית, גם כאן נוכל להבחין בסימנים שיתריעו בפנינו על הנזילה שמתרחשת מתחת לפני השטח. סימני הרטיבות של תקלות אינסטלציה דומות לסימני הרטיבות ה'רגילים' שמגיעים מצנרת המים, עם שינויים מסוימים כגון הצבע של סימני הרטיבות. סימני רטיבות שמגיעים מצינורות של אינסטלציה יופיעו בליווי של צבע שחור חום או צהבהב, ובמקרים מסוימים צבעים שונים של חומרי ניקיון שנשטפים בצנרת הניקוז.  

איתור נזילות מים ורטיבות כמו גם בעיות בצנרת חיוני למניעת נזקים ותיקונים יקרים. בעזרת שימוש בשיטות וכלים טכנולוגיים מתקדמים, ניתן לאתר ולזהות במהירות ובדייקנות נזילות ורטיבות, גם באזורים שקשה להגיע אליהם. כשמדובר על צנרת אינסטלציה, אחד הכלים המרכזיים הוא מצלמת צנרת מתקדמת בעלת ראש סיב אופטי. המצלמה מוחדרת אל הצינור ומצלמת את צדו הפנימי של הצינור, כך שניתן לראות בבירור את הכשלים במידה שקיימים בצינור. יחד עם הצילום של הצנרת המומחים של אינפרטק משלבים בדיקות נוספות כגון בדיקות הצפה, שתורמים להבנה הכללית של המצב ומציגים נתונים מדויקים על מצב הצנרת לאחר פענוח המומחים.

הטיפול בתקלות אינסטלציה הגיע היום למקום אחר לגמרי מימים עברו, לא עוד חפירות פסולת בנייה רעש ולכלוך כדי לתקן צינור תת קרקעי. כיום, לאחר איתור המיקום המדויק של הכשל ניתן לתקן את הצינור באמצעות תיקון צנרת ללא הרס, שנותן מענה מלא לבעיה ומחזק את הצנרת לעשרות השנים הבאות. 

איתור נזילות מים ורטיבות, כמו גם בעיות צנרת, יכול להתבצע במגוון שיטות וכלים טכנולוגיים. אחת השיטות הנפוצות היא שימוש בחיישני לחות, הממוקמים באזורים המועדים לנזילות או רטיבות, כמו ליד צינורות או במרתפים. חיישנים אלו יכולים לזהות אפילו כמויות קטנות של לחות ולהתריע בפני בעל הבית או מנהל הבניין על בעיות אפשריות. שיטה נוספת היא שימוש במצלמות אינפרא אדום, שיכולות לזהות הבדלי טמפרטורה בקירות וברצפות שעלולים להעיד על נזילה או בעיה אחרת בצנרת. מצלמות אלו יכולות לשמש גם לאיתור מקור הנזילה או הבעיה.

בנוסף לחיישני לחות ומצלמות אינפרא אדום, כלים נוספים שניתן להשתמש בהם לאיתור נזילות מים ורטיבות כוללים מצלמות צנרת, מדי לחץ וגלאי דליפות על-קוליים. מצלמות צנרת, הידועות גם כמצלמות ביוב או מצלמות ניקוז, מוכנסות לצינורות כדי לספק בדיקה ויזואלית של פנים הצינורות ולגלות סתימות או נזילות. מדי לחץ משמשים למדידת לחץ המים בצינורות ויכולים לציין אם יש נזילה או בעיה אחרת. גלאי דליפות אולטראסוניים משתמשים בגלי קול כדי לזהות נזילות בצנרת ובמערכות אינסטלציה אחרות. ניתן להשתמש בכלים אלו בשילוב כדי לספק הבנה מקיפה יותר של מצב מערכת האינסטלציה וכל בעיה אפשרית.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

מחירון איתור נזילות מים

איתור נזילות מים מחיר

מחיר איתור נזילת מים, הוא תוצאה של מורכבות תהליך האיתור והמשימות שיש לבצע על מנת להשלים את הפעולות עד להגשת דוח איתור נזילות רשמי וסגור. אם מדובר בתהליך איתור קצר וממוקד ללא צורך בפעולות כירורגיות, הרי שמחיר האיתור יקבע על פי מורכבות התהליך הנדרש (הקפידו לבחור חברה המפיקה דוח איתור רשמי ומוכר!) כאשר מדובר בתהליכי איתור נזילות מורכב המצריך פעולות מורכבות כמו בדיקות לחצים בתוך קווי צנרת, איתור של מספר מוקדי נזילה וכדומה, מחיר עלות איתור נזילת המים עולה ומגיע לכמה אלפי שקלים(לא רבים). 

נכון שבכל פעולה שכזו מודבר בהוצאה כספית. אך איתור מוקדם, נכון ומקצועי של נזילת מים, יכולת לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, לחסוך זמן טיפול ממושך, עוגמת נפש ולעיתים תביעות משפטיות מיותרות מול שכנים כועסים. בנוסף יש לקחת בחשבון נזקים משניים שאנחנו מנסים לחסוך ולצמצם. תארו מצב של נזילה אשר גולשת לשכן מתחתינו או אפילו לשתי קומות תחתינו, הרי הנזק הוא עצום ובמידה ואין ביטוח המכסה את הנזק, צפויה לנו הוצאה גדולה מאד לטיפול ותיקון.

לכן, קחו חברת איתור נזילות מוכרת, מוסמכת ומקצועית בעלת מוניטין ויכולת הפקת דוח איתור נזילות רשמי ומוכר, ככה שגם אם תגיעו לנקודה בה אתם נדרשים להוכיח את הפעולות שנעשו, יש לכם גב מקצועי לצדכם – איתור נזילות מוסמך ומוכר עם אחריות !

איתור נזילה סמויה

נזילה סמויה היא נזילה נסתרת, אשר מתרחשת בתוך קיר או רצפה ולא מקפיצה סימנים בולטים וחד משמעיים שנראים לעין. לצורך הדוגמה, צינור ניקוז שעובר ברצפה ונוזל אל קיר נסתר אצל השכן מהקומה התחתונה. ובכך, הנזק המצטבר הולך וגדל, החול אשר מתחת לריצוף סופח מים ונוזלים, מים נוזלים ומחלחלים אל קירות השכן ואנחנו נגלה את הנזילה שלנו רק כאשר השכן יתלונן או כאשר יצטרפו סימנים מוחשיים נוספים המעידים על הנזילה. 

לדוגמה, נתחיל להבחין בסימני רטיבות שעולים ומופיעים על החלק התחתון של הקירות סביב אזור הנזילה (מעל הפנלים), ועל פי כיוון ספיגת המים בחול שמתחת לריצוף. כלל אצבע חשוב: מים ונוזלים תמיד ישאפו לנוע מטה. הם יעלו מעלה רק כאשר אין להם אפשרות אחרת ויתחילו תהליך אידוי כלפי מעלה שכאמור אנחנו נראה בתור רטיבות על הקיר.

ככל שיעבור זמן רב יותר מרגע תחילת הנזילה הסמויה ועד איתור הנזילה, אנחנו עלולים לפתח נזקים נוספים אשר יחייבו תהליך שיקום ארוך ומורכב, שכן ייבוש חול ספוג יכול להמשך בין שבועות לחודשים רבים. גלו ערנות בבית ואל תמעיטו בחשיבות של אף סימן של נזילה או רטיבות.

שירות עצמי

רוצים לאתר את הנזילה שלכם בעצמכם?

בנינו לכם תהליכי איתור נזילות, אותם תוכלו לבצע עצמאית.

תמיד תוכלו לעצור, ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם.

כמעט בכל מפגש עם לקוחות, אתם שואלים שאלות, מגלים סקרנות ומבקשים לקבל כמה שיותר מידע.

החלטנו לקחת את זה צעד קדימה, וכעת תוכלו לנסות לאתר את הנזילה או המקור לרטיבות בעצמכם.

נכון שללא כלי עבודה מתאימים קיים קושי להשלים את המשימה, אבל לפחות תוכלו להתחיל ואנחנו נדבר באותה שפה :) 

בכל מקרה אנחנו  נמצאים במרחק של קליק מכם.

איתור נזילות מים

תהליכי איתור נזילות מים ורטיבות

איתור נזילות מים ורטיבות

בדיקה לאיתור נזילות מים ורטיבות מתבצעת, כאשר קיימים נתונים שגורמים לנו לחשוד בכך, שאחת ממערכות המים בבית או בדירה כושלות ומאבדות מים. נתונים כגון: חשבון מים גבוה מהרגיל, סימני רטיבות על גבי קירות או תקרת הבית, עלייה קפילרית מעל הפנלים בבית ועוד. הבדיקה מתבצעת ללא הרס ומספקת נתונים מלאים על מצב המערכות בבית, לאחר הבדיקה נמסרים ללקוח הנתונים כשהם מפוענחים. 'חוות דעת מומחה' נמסרת ללקוח לאחר הבדיקה, ובה מפרט המומחה את הבדיקות שבוצעו, את המסקנות לאחר פענוח הממצאים ואת המלצותיו לתיקון הכשלים.

כיצד מתבצעת בדיקה לאיתור נזילות מים ורטיבות?

כאשר מאתר הנזילות המומחה ניגש לבדוק את מערכות המים של המבנה, עליו להבין את הרקע העובדתי של המקרה בצורה ברורה ופרטנית. לכן, המאתר המומחה מתשאל את הלקוח על פרטי המקרה, ודולה ממנו פרטים מקצועיים שהכרחיים להבנת המקרה שלפניו. כך, מבין המאתר את רוח הדברים של המקרה שלפניו, ומתעדף את סדר הבדיקות ומהי המערכת שבה תתבצע הבדיקה הראשונה.

לאחר מכן, המאתר המומחה מתחיל לבצע את הבדיקה למערכת הראשונה, שנבחרה להיות ראשונה לפי נתוני המקרה. באמצעות הצלבה של בדיקות מגוונות מקבל המאתר תמונת מצב מלאה, ויודע להמליץ על פתרונות ותיקונים מתאימים. גם לאחר מציאת מקור הכשל באחת מהמערכות, המאתר המומחה ימשיך לבצע בדיקות מקיפות, לשאר מערכות המים שבמבנה. המשך הבדיקות מתבצע במטרה לגלות כשלים נוספים, שעלולים לגרום לרטיבות ונזילות מים נוספות.

במקרים רבים כאשר מתבצעת בדיקה מקיפה ויסודית, מתגלים מספר כשלים שגורמים לתסמין אחד או יותר (תסמינים כדוגמת סימני רטיבות וכדו'). לכן, המאתר המומחה ימשיך לבצע את הבדיקות השונות, במטרה לשלול כשלים נוספים במערכות האחרות של המבנה.

בדיקת לחץ מים למערכת אספקת מים

כאשר למאתר המומחה מתעורר חשד סביר, שמערכת אספקת המים של הדירה כושלת ומאבדת מים בצורה לא מבוקרת, דהיינו, חשד סביר לנזילת מים פעילה במערכת אספקת המים. המאתר המומחה יבצע מספר פעולות, כאשר הראשונה שבהן היא, בדיקת רמת לחץ המים בצנרת אספקת המים של הדירה.

תוצאות בדיקת לחץ המים יאששו או יפריכו את החשד שהתעורר, וכך מקבל המאתר המומחה אינדיקציה ראשונית, על מצב מערכת אספקת המים של הדירה. במידה שלחץ המים בדירה נמוך מהנדרש, והבדיקה מצביעה על ירידה של הלחץ, גם בזמן הבדיקה שבו לא נעשה שימוש במים על ידי דיירי הבית. ממילא, תוצאות אלו מצביעות על כך, שקיימת יציאה לא מבוקרת של מים ממערכת אספקת המים. כלומר, קיימת נזילה פעילה במערכת אספקת המים של הדירה, ועל המאתר המומחה מוטלת המשימה, להצביע על הנקודה שבה יוצאים המים מצינור אספקת המים.

לאחר בדיקת הלחץ הראשונית, המאתר המומחה יצמצם את הבדיקה, ויבדיל בין קו אספקת המים הראשי לקו המים הביתי, ובין הקווים הביתיים השונים של צנרת המים שפרושים ברחבי הדירה. כך, המאתר מתקדם צעד אחר צעד, עד שתוצאות הבדיקה ושיקול דעתו המקצועית מצביעים על הצינור הכושל, וניתן להמשיך לביצוע הבדיקות הבאות שיובילו לדיוק מרבי של מציאת מקור הכשל.

איתור נזילות במצלמה טרמית

לאחר שהמאתר המומחה בחן את צנרת אספקת המים, והגיע למסקנה מקצועית כי הנזילה נמצאת באחד מהצינורות הפנימיים של הבית. המאתר המומחה מסמן את תוואי הצינור, וסורק את הצינור לכל אורך התוואי באמצעות מצלמה טרמית / תרמית.

הסריקה הטרמית מסייעת למאתר בבחינת הצנרת, ולאחר פענוח הנתונים התרמוגרפיים שמתעדת המצלמה, המאתר מצביע על האזור שבו נמצאת הנזילה. המצלמה הטרמית מציגה הפרשי טמפרטורה, ובכך מסייעת למאתר המומחה להגיע אל מקור הנזילה לאחר פענוח הממצאים.

בדיקת הצפה לצנרת ביוב וצנרת דלוחין

על מנת שנוכל לשלול את מערכות הביוב והניקוז של הדירה, המאתר המומחה מבצע בדיקות 'הצפה' או 'עמוד מים' לצנרת הביוב וצנרת הדלוחין של הדירה. תוצאות הבדיקות יצביעו על תקינות המערכת, או על כשל שיש לאתר ולמצוא במדויק. כפי שצוין לעיל, גם לאחר שנמצא כשל באחת מהמערכות, יעדיף המאתר המומחה להמשיך בביצוע בדיקות לשאר המערכות, במטרה לשלול כשלים במערכות האחרות.

צילום קווי ביוב (צפ"צ)

לאחר ביצוע בדיקות ה'הצפה' ובמידה שממצאי הבדיקות מצביעים על כשל באחד או יותר מקווי הביוב או הניקוז. ימשיך המאתר בביצוע בדיקות נוספות, שיסייעו לו לאבחן במדויק את מיקום הכשל בצינור הביוב או הניקוז.

אחת הבדיקות שיבצע המאתר היא בדיקה באמצעות מצלמת צנרת סיב אופטי, המאתר יצלם את פנים הצנרת (צפ"צ – צילום פנים צנרת), ויפענח היכן בדיוק ממוקם הכשל, שגרם למערכת הביוב או הניקוז לאבד מים.

פרטים נוספים על בדיקה זו, ניתן לקרוא במאמר "צילום קווי ביוב".

מתי אקבל את תוצאות הבדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית?

כפי שצוין לעיל, לאחר כל בדיקה מפיק המאתר המומחה דו"ח ממצאים מפורט, שבו ניתן לעיין בתהליך הבדיקה ותוצאותיה. זמן קבלת תוצאות הבדיקה אינו קבוע ונתון לשינוי, לפי תנאי השטח ולפי הזמן הנדרש לפענוח ממצאי הבדיקה.

עם זאת, בדרך כלל 'חוות דעת מומחה' נמסרת ללקוח תוך 14 ימי עסקים, שתחילתם מהיום שלאחר היום שבו בוצעה הבדיקה.

רטיבות בקירות ועובש

לפעמים אנחנו נגלה את הנזילה שלנו רק לאחר שהופיעו סימני רטיבות בקירות שלנו או של השכנים, או שהופיעו סימני עובש ברמות שונות. סימני רטיבות הם למעשה התפרצות והתפוררות של שכבת הקיר שמטרתה העיקרית היא לאפשר למים/אידוי להתפוגג. סימני הרטיבות מופיעים בקיר אחרי שהקיר כבר 'ספוג' במים, מה שאומר שהמים מצאו מקום נוח לצאת ממנו לאחר שהקיר 'התמלא' במים באזור זה. 

סימני העובש עלולים להופיע יחד עם סימני הרטיבות או על גבי סימני רטיבות שהוחמרה, מה שמצביע על חומרת הנזילה ועל ההשלכות האפשריות שלה על אורח החיים של דיירי הבית. מעבר לכך, סימני העובש עלולים להופיע במקומות שאינם מאווררים כראוי או שאינם מבודדים בהתאם לדרישות הבנייה והתקנים, מה שעלול לגרור התפשטות של עובש על קירות הבית על הרהיטים ועל בגדים. 

העובש מסוכן ועלול לגרום לבעיות בריאותיות קלות או חמורות, אין להמעיט בחשיבות של בדיקה לגילוי מקור הכשל שעלול להופיע גם באמצעות הופעה של סימני 'עובש לבן' שאינו נראה לעין ופועל את פעולת העובש הרגיל. הדבר מחייב איתור נזילות ממוקד על מנת לבסס את המקור לבעיה.

בדיקות ראשונות לאיתור נזילות מים ורטיבות

בדיקת לחץ מים: סגרו את כל צרכני המים בבית. וודאו כי אין כל מכשיר פועל ברקע כמו מדיח כלים, מכונת כביסה, מחשב השקיה וכדומה, ואף סגרו את ברז ההזמנה (ברז ניל) של מיכלי ההדחה (ניאגרה) בכל חדרי השירותים. סגרו את הברז של שעון מונה המים של העירייה והמתינו כעשר דקות. כעת גשו אל שעון המים ופתחו את הברז, ובדקו האם השעון ממשיך לנוע.. במידה שכן, יש לנו סימן מובהק לנזילת מים מצנרת אספקת המים.

בדיקה ויזואלית: האם ראיתם סימן או אינדיקציה לרטיבות וכדומה על גבי קירות, תקרה, ריחות, עובש במקום לא צפוי וכו. אלו סימנים לנוכחות של נזילת מים או רטיבות שיש לבדוק את מקורם.

דירות עליונות: עלו לגג הבית או הבניין המשותף, ובדקו האם קיימת הצטברות של מים בשטח הגג. מים ונוזלים הם בעלי נטייה טבעית לחלחל, גם אם מדובר בסדקים ומעברים צרים מאד. במקרה כזה, יש לבצע בדיקת איתור נזילות ולראות האם קיים חלחול של מים אל קירות המבנה, ובכל מקרה לספק פתרון של הזרמת המים אל ניקוז מתאים. במקרה זה, יש לבדוק גם את צינורות הניקוז אשר לעיתים נסתמים מפסולת, עלים וכדומה ובכך מונעות מהמים לרדת אל מעברי צינורות הניקוז.

רטיבות ונזילות בתקרה: קראו את הסעיף הקודם. במידה ואתם לא גרים בדירה העליונה, יש לבצע בדיקה משותפת לאיתור נזילות עם הדירה שמעליכם ולנסות לאתר נזילה ממנה אליכם. בבניין מגורים משותף, קיימת חפיפה בין מערכות המים ומרכיבי הבניין משותפים כמו תקרה ורצפה, קירות ועוד. כלומר נזילה של השכן שלכם, עלולה להופיע בתקרה מעליכם, לעיתים יותר מאשר בדירתו של השכן מהקומה העליונה.

ניקוז וביוב: אם אתם מזהים כי הניקוז במקלחות, חדרי שירותים וכדומה, אינם קולטים את הנוזלים כנדרש, יתכן שזהו סימן לסתימה באחד מחלקי צינור הניקוז. כאשר הניקוז אינו פועל כראוי, יתכן ותיווצר תקלה גדולה יותר במחברים ובמעברים של הצינור. מערכות המים והניקוז מתוכננות להכיל כמויות מים ידועות על פי אופי הפעילות של המבנה והמערכות שבו, תיתכן אי התאמה בין התכנית של המבנה לבין אביזרי הניקוז שהותקנו בפועל.

אנחנו כאן לשירותכם

מרכז שירות לקוחות פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-17:00 | ימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00-12:00 – במקרה חירום ניתן לפנות באמצעות וואצאפ

דוח איתור נזילות - חוות דעת מומחה

דוח איתור נזילות הוא מסמך שהוכן על ידי מומחה מוסמך לאיתור נזילות, המספק ניתוח מפורט של מצב מערכת האינסטלציה וכל נזילות או בעיות פוטנציאליות. הדוח כולל תיאור של השיטות המשמשות לאיתור נזילות, כגון חיישני רטיבות, מצלמות אינפרא אדום וגלאים קוליים וכן את תוצאות הניתוח. הדו"ח כולל גם את חוות דעתו של המומחה על מצב מערכת האינסטלציה וכל תיקון או תחזוקה מומלצים. דוחות איתור נזילות של חברת אינפרטק מוכרים רשמית בבתי המשפט ומשמשים כראיה בהליכים משפטיים הקשורים לבעיות צנרת ונזילות מים. המומחה לאיתור נזילות מטעם אינפרטק נחשב כעד מומחה ודו"ח שלו נחשב לחוות דעת מומחה, דו"ח זה יכול לשמש בבית המשפט על מנת להוכיח כי קיימת בעיה ספציפית ומה הפתרון המומלץ עבורה.

כשלים בצנרת ומערכות מים/ביוב

כשלים בצנרת הם המפתח להבנה של התקלה שלנו. למעשה כשל הוא כל נקודה בה מערכת הקווים שלנו כשלה כתוצאה מתקלה, בין אם מדובר בקווי מים, קווי ביוב, ניקוז, קולחין ועוד. התקלה נראית לעין ומציגה את הכשל שממנו היא נובעת, הכשלים עלולים להיגרם מכל מיני סיבות, שהמוכרות ביניהן: חדירה של אלמנט חיצוני אל תוך הקו (ברגים, שורשים של צמחיה, ברזל בניין ועוד), חיבורים ומחברים לא תקינים או שלא לפי התקן וחוקי הבנייה, סתימות של הקו באמצעות ניירות, מגבונים, או חומרים אחרים אשר מתגבשים בתוך הקו. כשלים נוספים יכולים להיות פסולת בניין מזמן הבנייה ועוד.

בתמונות הבאות, ניתן לראות דוגמאות של כשלים בקווים שונים. כשלים אלו נפוצים ואינם מורכבים לזיהוי, שכן הנוכחות שלהם ברורה מאד בתוך הקו ומאפשרת להבין מיד את מקור נזילת המים. 

מאתר נזילות מוסמך, יודע לאתר ולמצוא גם כשלים מורכבים וכאלה אשר אינם ברורים אך עדיין מהווים נזק ומכשול למערכת הניקוז.

תהליך איתור נזילת מים

שאלון מהיר לאיתור נזילות מים

שאלון ראשוני דרכו מנסה מאתר הנזילות לבנות את הסיפור של האירוע.

במסגרת השאלון, ננסה לעקוב אחר מספר שאלות מפתח חשובות ביניהן:

  • מתי זיהינו את הנזילה או הסימנים שלה בפעם הראשונה?
  • האם אנחנו זיהינו או לאחר תלונה של שכן או גורם אחר?
  • האם זיהינו חריגה בצריכת המים?
  • האם אנו מזהים סימנים נוספים לנזילות, רטיבות או עובש במקומות נוספים בבית?
  • האם יש סימנים דומים בקירות משותפים/ רצפה או תקרה עם שכנים? 
  • האם הנזילה התחילה בעקבות אירוע כזה או אחר כמו שיפוץ או שינוי בבית?
  • האם נעשה עבודה כלשהיא ע"י איש מקצוע בזמן הזה ?
  • האם היה ניסיון כזה או אחר לטפל בנזילה? 

בדיקה ויזואלית מאתר מוסמך ינסה לאתר סימנים נוספים בנכס אשר עלולים להסביר על מקור הנזילה, היקף הנזילה או הנזק וההשפעה על הסביבה. מבט של עין מקצועית עלול להטות את מקור הנזילה ואף לחדד את פתרון הבעיה. 

לאחר השלמת בדיקה ויזואלית ראשונית, ננסה לקבל אינדיקציות מוסמכות לנזילות באמצעות שימוש במצלמה תרמית ומצלמות סיב אופטי אשר מאפשרות צילום בתוך קווי מים וביוב ללא פתיחה של רצפה, קירות ומערכות ומספקות יכולת נוסף בסט הכלים של מאתר הנזילות. 

  • חיפוש עקבות של נזילות על קירות, ליד ברזים וצרכני מים
  • איתור סימני רטיבות ועובש 
  • איתור סימני הצפה או כשלים בניהול מים סמוך לנקודות ביקורת, ריצוף מקלחות וכדומה
  • איתור כשלי איטום ורובה לאורך קרמיקות , ריצוף ואביזרים בכל נקודות הממשק עם המים בחלקי הבית

בדיקות לחץ הן סט של בדיקות הבאות לבחון הפרשים של מעבר נוזלים. חלק מהבדיקות בוחנות האם קיים אובדן של מים גם כשאר כל צרכני המים בנכס לא פעילים, דבר המסביר נזילה באחד ממקורות המים הנכנסים אל הנכס, או אובדן של לחץ במקע ספציפי אשר נסגר בקצוות שלו ובבדיקה זו נזהה האם קיימת ירידה בלחץ בתוך החלל המצומצם דבר שיצביע על כשל במקטע.

בדיקות הצפה הן חלק מתהליך בדיקות השוואת הלחצים, מאתר הנזילות יאטום מקטעי קווים באמצעות בלון שיסתום את פתח היציאה של הצינור ויזרים מים. במידה ומפלס המים בכיור יורד כנראה שיש נזילה בצינור.

באמצעות בדיקות לחץ נוספות הכוללות בדיקת לחץ מים בנקודות מים שונות בנכס, אנו מנסים להשלים את תמונת המצב בנכס ואת תמונת הנזילה או הכשל היכולים להיות בצנרת ההזנה של הנכס או במערכות הניקוז והביוב של הנכס.

פתיחה פיזית למרות שאנו מנסים להמנע ככל הניתן מפתיחה של קירות, רצפה ומערכות, לעיתים אין ברירה ואנו נדרשים לעשות כך על מנת לוודא את מקור הבעיה המדויק. לדוגמא נזילה של מים ללא סימנים חיצוניים, כלומר אובדן מים שנראה בשעון המים הראשי + תלונה של שכן מדירה מתחת. פתיחה של הקרמיקה מצאה כי מקור הנזילה הוא תקלה באינטרפוץ הקבור בקיר וגרף לדליפת מים ממושכת מטה אל הרצפה והשכנים. בדוגמא זו, אנו רואים את תהליך האיתור שהופך מדויק יותר ויותר. פתיחת הקרמיקה היא הכרחית עבור איתור הכשל, אך היא הכרחית גם עבור תיקון הכשל.

יחד עם איסוף כל המידע מתגבשת תובנה לגבי מקור הכשל והיקף המורכבות שלו

דוח איתור לאחר השלמת האבחון, מאתר הנזילות עובר שוב על מכלול הממצאים ומגבש דוח מסכם אשר מצייר את תכולת הכשל. איתור הנזילה מסתמך על כלל הממצאים שנאספו בדירה, המידע אשר בעל הנכס סיפק וההתרשמות המקצועית של המאתר בנכס. תהליך זה הוא מעין משימת בילוש אשר מלכדת לכדי דוח איתור את האבחנה המקצועית של הכשל.

יש לכם חשש לנזילה – אל תחכו !  תאמו בדיקה מלאה של הנזילה על ידי חברת איתור נזילות מקצועית על מנת להסיר כל חשש. העלות של איתור נזילה הוא שולי ביחס לכל נזילת מים שהתפספסה ולא טופלה בזמן.  מאתר נזילות מוסמך ומקצועי, ידע לאסוף נכון את המידע, לנתח את הבעיה ולהתשמש בכלים הנכונים על מנת לאתר את מקור הנזילה באופן מדויק. בנוסף לבצע בדיקות היקפיות על מנת לזהות כשלים נוספים שאולי טרם התגלו. לאחר תהליך איתור הנזילה, מופק דו"ח שמפרט את כלל הממצאים כולל תמונות ופירוט מלא. הדוח הוא מסמך מקצועי לכל דבר אשר החברה המפיקה חייבת לעמוד מאחוריו (לפעמים לרמה של מסמך משפטי) על מנת שמתוכו יוחלט מהי הדרך להתמודדות עם נזילת המים שנמצאה באופן הטוב יותר.

המלצות לפתרון למרות שמדובר בתהליך אחר, אנו משתדלים לציין דרכי פעולה ופתרון לכשל שאובחן. למעשה זו סגירת המעגל מול בעל הנכס אשר מעוניין להשלים את פתרון הבעיה.

הפתרון והמענה שאנו מציעים לטיפול בכשל, הוא בגדר המלצה אשר מתחברת עם הנסיון הרב של אינפרטק יחד עם הממצאים שנאספו בתהליך האיתור.  

דילוג לתוכן